چطور یخچال فریزری که یخ سازی نمی کند را تعمیر کنیم؟

اگر یخچال فریزر شما یخ نمی سازد ، تسلیم نشوید ما به شما کمک خواهیم کرد تا مشکل یخ سازی را بر طرف نمایید.ما در اینجا لیستی از قطعات مربوطه که باعث می شود یخچال نتواند یخ بسازد را آورده ایم.شما می توانید از اطلاعات بیان شده در این پست استفاده کنید تا بتوانید یخچال فریزر خودتان را تعمیر کنید.

توجه: شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند یخچال از جمله تعمیرات یخچال جنرال الکتریک و همینطور تعمیرات ساید بای ساید جنرال الکتریک خود با تعمیرگاه جنرال تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک تماس حاصل فرمایید.

یخ ساز یخچال فریزر چطور کار می کند؟

یخ ساز یخچال آب را از طریق یک خط تامین 0.75 میلی متری دریافت می کند که آب به سمت فیلتر آب جریان پیدا می کند. این خط تامین آب به شیر تغذیه آب در یخچال وصل است ، که توسط ترموستات یخ ساز کنترل می شود. این شیر تغذیه آب را از طریق مخزن به یخساز مکانیزه می فرستدو آنجا آب ها به شکل قالبی یخ می زنند. وقتی هم که آب یخ زد دیگر ترموستات تامین آب را از طریق شیر برقی قطع می کند. بعد موتور یخساز، یخ ها را می چرخاند تا از بازوهای خروجی یخ را بیرون  بدهد.  دوباره شیر تامین آب روشن می شود برای چند ثانیه تا قالب یخساز را پر کند.

یخچال فریزر ساید بای ساید

لوله آب ورودی

قالب یخساز را نگاه کنید تا ببینید اصلا یخ های مکعبی شکل آنجا هست. اگر دیدید که هیچ یخ مکعبی ای ساخته نشده یا چند عدد هست باید به مشکل آب ورودی شک کنید. پشت یخ ساز یخچال یه لوله است که باید ببینید آن یخ نزده باشد. آب از داخل این لوله داخل یک محفظه می شود که اگر این ناحیه یخ زده شده باشد ، یا چیزی جلوی جریان آب ورودی را به یخ ساز مسدود کرده باشد، یخچال نمی تواند یخ بسازد. اگر این مشکل وجود نداشت شیر تغذیه را بررسی نمایید ، که فشار آب کافی است یا خیر.

شیر تغذیه آب

قبل از اینکه بخواهید لوله  ورودی آب را از یخچال جدا کنید فلکه آب خانه را ببندید. اگر این شیر جرم گرفته باشد کاملا بسته نمی شود و باعث می شود قطره قطره در مخزن یخ ساز آب بریزد و همان موقع یخ بزند. فشار آب پایین می تواند باعث بروز این مشکل بشود.

فیلتر آب و یخ

اگر یخچال فریزرتان مجهز باشد ، فیلتر های تصفیه آب دارد که هر نوع آلودگی ای که بعد از تصفیه شهری باقیمانده را از بین می برد. بر اثر گذشت زمان فیلترها ممکن است کثیف بشوند و  جلوی جریان آب را بگیرند به همین خاطر یخ ساز نتواند یخ بسازد. بیشتر سازنده ها می گویند 6 ماه یکبار فیلتر را تعویض نمایید.

یخ شاز  و تعویض یخ ساز

اگر هیچ مشکلی از تامین آب نداشتید ، دیگر مشکل از خود یخساز است.

http://www.partselect.com/Repair/Refrigerator/Not-Making-Ice/

Rate this post
برچسب ها : ,

2 دیدگاه در “چطور یخچال فریزری که یخ سازی نمی کند را تعمیر کنیم؟

  1. ناشناس گفت:

    سلام یخچال ساید ما یخ سازی نمکند باید ofکنیم بعد یخ سازی میکند بع دیگه یخنمیکند هر دفع باید ofکنم بعد یخ سازی کند

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. یخساز مشکل دارد

بخش نظرات غیر فعال