نکات نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی برای افزایش طول عمر دستگاه ها

در زیر قصد داریم نکات مهم در نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی برای افزایش طول عمر دستگاه ها را به شما بگوییم.پس در این مقاله با تعمیرگاه جنرال تک سرویس همراه باشید.

چطور سیم پیچی های پشت یخچال را تمیز کنیم؟

اگر یخچال فریزر شما در هوای گرم کار نمی کند، باید سراغ کویل (سیم پیچی های پشت یخچال) بروید. بیشتر تماس هایی که به خاطر مشکلات یخچال فریزر داشتیم به سیم پیچی پشت یخچال بر می گردد. در بسیاری از مدل های یخچال فریزر شما با برداشتن درب پنجره مشبک می توانید به کویل دسترسی یابید. از یک برس تمیز  کننده برای تمیز کردن سیم پیچی های پشت یخچال استفاده نمایید، آن را به عقب بکشید تا گردو خاک تخلیه گردد. اگر این سیم پیچی ها پشت یخچال باشد ، یحچال را جلو بکشید  تا بتوانید تمیزش کنید. این نکته را بدانید که هر چه سیم پیچی پشت یخچال تمیز تر باشد ، بهتر یخچال را خنک می کند و در مصرف برقشما صرفه جویی می شود.

از زیاد پر کردن ماشین لباسشویی بپرهیزید

شاید اینطور فکر کنید که با زیاد ریختن لباس در ماشین لباسشویی در انرژی و زمان صرفه جویی می کنید. ولی زیاد پر کردن ماشین لباسشویی از لباس های کثیف باعث می شود که به موتور، تسمه و سایر قطعات چرخشی ماشین لباسشویی فشار بیاید. برخی از این تعمیرات بسیار گران تمام می شود که شاید ترجیح بدهید یک ماشین لباسشویی جدید بخرید.

تنظیم مجدد دمای فر

اگر به نظر می آید دمای فرتان خاموش است یا اگر فر جدیدتان مثل فر قبلی خوب گرم نمی کند ، شما می توانید تنظیمات دمایی را مجددا انجام دهید. از دستورالعمل های بیان شده در کتابچه راهنما یا سایت های اینترنتی با توجه به مدل فرتان کمک بگیرید. یک دماسنج فر با کیفیت تهیه کنید و آن را در قفسه میانی فر بگذارید تا فر دمایش ثابت شود. بعد طبق دستورالعمل های مدل فر خود جلو بروید.

تعمیرات لوازم خانگی

ماشین لباسشویی را بی صدا نگه دارید

ماشین لباسشویی و خشک کن ها ویبره دارند که آن را به زمین منتقل می کنند . راه حل خلاصی از صدای ویبره ماشین لباسشویی این است که زیر پایه های آن پدهای پلاستیکی ضد ویبره بگذارید

ماشین ظرفشویی را تمیز نگه دارید

اگر دیگر ماشین ظرفشوییتان ظرف هایتان را تمیز نمی کند ، مقصر اصلی می تواند فیلتر ماشین ظرفشویی باشد. اگر مسدود شده باشد ، آب نمی تواند از بازوهای اسپری کننده در سبد بالایی برای تمیز کردن ظروف به خوبی اسپری بشود . برای اینکه ماشین ظرفشویی تمیز شود دو دقیقه طول می کشد . به راحتی سبد پایینی را در بیاورید و در پوش فیلتر را از داخل ماشین ظرفشویی بر دارید. بعد از یک جارو برقی برای تمیز کردنش استفاده کنید . بعد با آب آن را بشویید

درب ماشین ظرفشویی را به شدت بهم نزنید!

اگر در ماشین ظرفشویی را مدام رها کنید تا به هم بخورد بعد ها سوئیچ درب ماشین ظرفشویی می شکند. برای اجتناب از هزینه تعمیرات سوئیچ درب ماشین ظرفشویی ، آن را به آرامی ببندید

کولر های پنجره ای را در پاییز تمیز کنید

کولرهای پنجره ای علاوه بر اینکه کثیفی داخلشان می شود می تواند مواردی داخلش برود کهسلامتی شما را تهدید کند ، مثل کپک یا ورود موش به آن ها . پس قبل از مصرف حتما جارو برقی بزنید، مخصوصا پره ها و سطوح خارجی را( تا عملکرد آن هم بهتر بشود)

تمیز کزدن کثیفی از روی اجاق گاز

اگر شعله گاز شما روشن نمی شود ، ممکن است مواد غذایی ریخته باشد . از یک مسواک برای برداشتن موادغذایی اطراف فندک گاز استفاده نمایید.

مبارزه با سندروم بوی بد یخچال

اگر برقتان قطع شده و غذاهای داخل یخچالتان گندیده ، باید بوی واقعا بدی به مشامتان برسد.  در اینجا به شما می گوییم برای رهایی از بوی بد یخچال چه کار بکنید:

غذاها را بیرون بکشید و همه چیز را با یک اسپری تمیز کننده و ضد عفونی کننده و دستمال تمیز کنید . تمام گوشه های یخچال فریزر را تمیز کنید به خصوص در قفسه ی پایینی. 12 تکه ذغال قالبی را در دو طبقه یکی داخل یخچال دیگری داخل فریززر بگذارید. روزنامه ها را مچاله کنید و تمامی طبقات و قفسه های یخچال فریزر را با آن پر کنید. در ها را ببندید و بروید ، به زغال و روزنامه ها زمان بدهید تا بوی بد را به خودشان جذب کنند .

همچنین شما عزیزان جهت تعمیرات لوازم خانگی خود در انواع برند از جمله تعمیرات لوازم خانگی جنرال الکتریک می توانید با تعمیرگاه جنرال الکتریک تک سرویس تماس حاصل فرمایید.

منبع: https://www.familyhandyman.com/appliance-repair/appliance-care-and-maintenance-tips-to-make-appliances-last#3

Rate this post