علت کار نکردن آبسردکن یخچال

علت کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر

علت کار نکردن آبسرد کن یخچال فریزر به دلایل مختلفی میتواند رخ دهد. آبسردکن یخچال یکی از بخش های مهم یخچال و ساید ها است. در صورتی که آبسردکن یخچال شما به درستی کار نمی‌ کند، چند علت ممکن است این مشکل را ایجاد کند. اولین عاملی که ممکن است باعث کاهش عملکرد آبسردکن یخچال شود، گرمای زیاد در محیط اطراف آن است. اطمینان حاصل کنید که دمای اتاق به اندازه‌ ای باشد که آبسردکن یخچال به درستی کار کند. همچنین، بررسی کنید که آیا درب های یخچال به درستی بسته شده و هوا به درستی قفل شده‌ است.

اگر درب یخچال باز باقی مانده باشد یا سیستم قفل درست کار نکند، گرمای محیط به داخل یخچال نفوذ کرده و عملکرد آبسردکن را تحت‌ تاثیر قرار میدهد. همچنین، بررسی کنید که آیا بخش خنک‌ کننده یا فن‌ های خنک‌ کننده تمیز هستند یا خیر؛ چرا که آلودگی ممکن است به کاهش توانایی خنک‌ کنندگی در یخچال منجر شود. اگر همه این موارد به درستی بررسی شده و مشکل همچنان باقی است، بهتر از متخصصین تعمیر یخچال فریزر جنرال الکتریک در تهران ما کمک بگیرید.

تعمیر آبسردکن یخچال فریزر

تعمیر آبسردکن یخچال فریزر موضوع مهمی است تا از عملکرد صحیح و بهینه این آپشن یخچال را استفاده کرد. در صورتی که آبسردکن یخچال فریزر شما به درستی کار نکند، ابتدا باید قطعات مرتبط با آن را بررسی کنید. ابتدا از سلامت وضعیت لوله‌ ها، اتصالات، و سطوح خنک‌ کننده اطمینان حاصل کنید. اگر آب به درستی به آبسردکن نمیرسد، ممکن است لوله های انتقالی دچار مشکل باشند و نیاز به تعمیر داشته باشند.

همچنین، بررسی کنید که آیا سطح یخساز مسدود شده یا خیر. در صورت وجود یخ متراکم، بهتر است آن را تمیز کنید یا قطعات مرتبط با یخساز را بررسی کنید. اگر با این کارها مشکل حل نشد، توصیه می‌ شود با تعمیرکار یخچال جنرال الکتریک مرکز ما تماس  بگیرید تا به عیب یابی دقیق‌ تری در آبسردکن یخچال فریزر شما پرداخته شود.

چه مشکلاتی ممکن است برای یخ ساز و آب سرد کن یخچال فریزر ساید بای ساید ایجاد شود؟

1.کاهش جریان اب خروجی از دستگاه

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای آب سرد کن ایجاد شود، کاهش جریان آب خروجی می باشد که علت آن خرابی فیلتر دستگاه می باشد معمولا فیلتر را باید در بازه های زمانی مشخصی تعویض کرد و در صورت بی توجهی به این مورد، رسوبات و مواد اضافی موجود در آب ورودی لوله های داخلی را مسدود می شود و میزان آب خروجی به شدت کاهش خواهد یافت. شما باید با توجه به زمان اشاره شده در کاتالوگ یخچال فریزر ساید بای ساید جهت تعویض فیلتر آب سرد کن اقدام کنید.

2.آب وارد محفظه ی داخلی دستگاه نمی شود.

سیستم دستگاه به این صورت طراحی شده است که آب لوله کشی وارد محفظه ی داخلی آبسرد کن می شود و سپس به شیر خروجی دستگاه منتقل می گردد. اگر آب وارد محفظه ی دستگاه نشود، به احتمال زیاد شیر ورودی آب دچار مشکل شده و برای بررسی مشکل ابتدا لازم است که از اتصال یخچال فریزر به برق و نداشتن نوسانات برقی اطمینان حاصل کنید، سپس بررسی نمایید که لوله ی ورود آب به درستی و در جای مناسب قرار گرفته است و گرفتگی در لوله ایجاد نشده باشد. البته می توانید به منظور افزایش سرعت عمل انجام این اقدامات تمامی کار را به متخصصان بسپارید و از خدمات سرویس و چکاپ دوره ای مجموعه های مختلف نظیر تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی جنرال تک سرویس  بهره مند شوید.

3.از کار افتادن یخساز دستگاه

نحوه ی کار قسمت یخ ساز یخچال فریزر ساید بای ساید به این گونه است که آب پس از خروج از فیلتر وارد محفظه ی آن شده و بعد از قرار گرفتن در دمای لازم، یخ های ایجاد شده وارد محفظه خروجی دستگاه می شوند. اگر هر گونه اختلالی در این عملیات ایجاد شده باشد؛ ابتدا از روشن بودن سیستم یخساز دستگاه مطمئن شوید. برای بررسی این موضوع از روی پنل دستگاه و همچنین با توجه به توضیحات نوشته شده در داخل دفترچه ی راهنمای یخچال فریزر ساید بای ساید روشن بودن این سیستم را چک نمایید و سپس بررسی کنید که آب ورودی به آن مسدود نشده باشد و همچنین از سالم بودن فیلتر ها نیز اطمینان حاصل نمایید. اگر با چک کردن این موارد باز هم نتوانستید مشکل اصلی را شناسایی کنید؛ احتمالا نقص ایجاد شده ناشی از خرابی موتور سیستم یخ ساز ساید بای ساید و یا مشکل در سنسور ها می باشد که به دلیل تخصصی بودن این موضوع پیشنهاد می شود از افراد با تجربه و متخصصان تعمیرات یخچال  فریزر و تعمیرات ساید بای ساید کمک بگیرید.

Rate this post
برچسب ها :

24 دیدگاه در “علت کار نکردن آبسردکن یخچال

  1. جبراییل مصطفوی گفت:

    یخچال در -6 مانده وکار نمیکند

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. از نزدیک چک شود

  2. ماسوریان گفت:

    روی صفحه یخچال،این پیام میاد چکارش کنم؟Chonge fillerرنگ چراغش آبیه

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. فیلتر باید تعویض شود

  3. ویدا گفت:

    سلام
    یخچال ساید ما اسنوا هس
    از قسمت یخ ساز اب چکه میکنه تو فریزر کلا طبقه اول یخ میزنه
    از خروجی اب درب یخچال هم هی اب خارج میشه
    لطفا راهنمایی کنین مشکل از چیه؟!
    ممنون

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. یخ ساز مشکل دارد

  4. مسعود گفت:

    با سلام خسته نباشید اب س د کن یخچال سایدبای ساید اصلا آب خنک نمیکنه مشکلش چیه ممنون

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. گاز چک شود

  5. مهرو گفت:

    سلام یخچال های ساید بای ساید که به آب شهری متصلند آب را خنک نمیکنند؟

  6. محسن گفت:

    سلام قالب یخ پس از درست شدن در مخزن تخلیه نمیشود

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. یخساز مشکل دارد

  7. ناشناس گفت:

    سلام و ممنون از راهنمائی های مفیدتون، یک هفته ای هست که یک دستگاه یخچال فریزر سینجر ۲۵ فوت مدل sc54w خریداری کردم بعد از نصب یخچال متوجه شدم که یخچال صدای تق تق میده و برای یکربع صدا قطع میشه و دوباره صدای تق تق شروع میشه و همینطور ادامه داره با نمایندگی تماس گرفتیم گفتند مشکلی نیست وقتی صدای تق تق میاد یخچال داره برفک زدایی میکنه، بازهم ممنون اگه راهنمایی بفرمایید.

  8. Ali گفت:

    سلام .ممنون از زحمات شما.آبسرد کن و یخسازساید از کار افتاده.یعنی از آبسردکن آب نمیاد.و یخ هم نمیسازه.فیلتررو هم از چرخه حذف کردم .ولی نشد.اگر لوله انتقال آب کیپ شده باشه که یه دفعه اب قطع نمیشه.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. شیر برقی چک شود

  9. حسین گفت:

    سلام.نوشتین که در صورت خروجی کم آب احتمالا فیلتر یخچال خراب شده.من فیلتر ۷ مرحله دارم و نیازی به فیلتر داخلی ندارم چطور غیر فعالش کنم؟

  10. مریم گفت:

    سلام بعد از تعویض فیلتر داخلی یخچال چند قطره آب مرتب از آن می چکد علت چیست ؟ ممنون

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. هوا گرفته

  11. Shayli گفت:

    سلام یخچال من ساید ال جی هستش و مرتب فیلترش رو عوض میکنم ولی امروز هرچه دکمه آبسردکن رو فشار میدم آب نمیاد مشکلش چیه؟

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. شیربرقی کنترل شود

  12. اسد گفت:

    یخچال ساید سامسونگ دارم فیلتر قرمز شده ولی اب سرد کن اب داره ولی یخ سازی نداره مشکل چی

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      درود. یخ ساز مشکل دارد

  13. حسین گفت:

    سلام ساید گرفتیم وقتی به برق زدیم یخچال رو آب ریز یخچال یکسره کار میکنه و قطع نمیشه اشکال از چی میتونه باشه؟ آیا از برد یخچال هست؟

    1. جنرال تک سرویس گفت:

      سلام
      ایراد از شیر برقیه یا سوییچ پدال آبریز

  14. مهدى گفت:

    سلام و سپاس
    ساید جنرال الکتریکه با فشار دادن تکمه گرفتن اب سرد از زیر یخچال اب راه میفته و اب سرد هم نمیاد

بخش نظرات غیر فعال